søndag 13. mars 2011

Grautmål

Eg vil slå eit slag for grauten i dag! Graut er så sunn og lettvint mat....! Bonden pla ha litt bygg i grauten til småjentene og det likar dei godt, både i "smile-grauten" (semule-) og i havregrauten. Vi må ha farfar sitt mjøl...! seier deiDet byrja med at bonden hjelpte ein eldre kar, Johan Bjørnereim, med eit prosjekt som han hadde på gong ilag med barneskulen. Dei dyrka ein liten bygg-åker, så fekk dei igong eit gamalt truskeverk og sidan vart bygget male i eit kvernhus, som Johan hadde sett opp attmed huset sitt. Og på skulen vart det både baka flatbrød, laga kompar(raspeball) og koka graut!

Litt av mjølet kom også oss tilgode... både lukta og smaken av mjølet var heilt nydeleg!
Eg hadde aldri aldri smakt dette før. Og bonden kunne kose seg med å koke slik graut som han hadde ete så mykje som barn! Der på Bergheim dyrka dei bygg heilt fram til 1968.


Det heimelaga mjølet tok ende, Johan er diverre også borte, så no nøyer vi oss med bygg frå Volda mylne. Men du ser at eg har fått meg nye manualar, gått opp til 2 kilo! Før har eg bruka steinane de ser i morteren min, dei er som luft no...! Bygg byggjer musklar!!


Etter grauten må vi ha litt frukt.... også for fargen sin del.... Vel bekomme!



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...